Materiały z nauczania domowego
"Hallo! Ślicznie Was Kochani witam
I o zdrówko ładnie pytam.
Dzisiaj słówka poćwiczymy,
A potem się pobawimy.
Teraz: "Stand up", bo wstajemy
I na podwórko zajrzymy".
Pani Kasia z języka angielskiego proponuje zabawy ze "słówkami".
Na początku poznajmy słownictwo związane z częściami ciała. Zachęcam Was do obejrzenia, krótkiego filmiku, dzięki, któremu w łatwy i przyjemny sposób poznacie części ciała. https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms
Słownictwo:
Parts of the body – części ciała head /hed/-głowa shoulders /szolders/-ramiona knees /nis/-kolanka toes /tołs/-palce u stóp eyes /ajs/-oczka ears /irs/-uszy mouth /małf/-buzia
nose /nołs/-nos
finger /finger/-palec u ręki
hand /hend/-dłoń leg /leg/-noga
feet /fit/-stopy
neck /nek/-szyja
teeth /tif/-zęby
hair /her/-włosy
Czas na zabawę: “Head to head” – jest to odpowiednik zabawy „Ludzie do ludzi”. Moi kochani wspólnie z bratem lub siostrą, jeśli ktoś nie ma rodzeństwa, to do zabawy zapraszamy jednego z Rodziców np. mamę, a tato wymienia nazwy części ciała, którymi należy się ze sobą przywitać np. head to head
Teraz, zapraszam Was do zaśpiewania angielskiej piosenki “Head, shoulders…”. https://www.youtube.com/watch?time_continue=105&v=WX8HmogNyCY&feature=emb_logo
Po zaśpiewaniu piosenki zachęcam wszystkich chętnych przedszkolaków do wykonania swojego stworka, który ma: 7-fingers, 5 –heads, 9-hands, 8-arms, 6-legs, 2-toes i przesłania zdjęcia mailem na adres przedszkola. Załączam dodatkowe karty pracy. Powodzenia. GOOD LUCK!
Farm animals – zwierzęta z farmy
dog /dog/- pies
cat /ket/ – kot
duck /dak/– kaczka
cow /kał/– krowa
sheep /szip/– owca
chicken /czyken/– kurczak
rooster /ruste/– kogut
pig /pyg/– świnia
goose /gus/– gęś
turkey /terki/– indyk
horse/hors/ – koń
donkey /donki/– osioł
goat /gołt/– koza
rabbit /rabyt/- królik
Na początku proponuję osłuchanie się z nazwami zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo
W następnej piosence, nie tylko utrwalimy nazwy zwierząt, lecz również odgłosy jakie wydają. https://youtu.be/EwIOkOibTgM
Na zakończenie posłuchajcie znanej i lubianej piosenki przez Dzieci Old MacDonald had a farm https://youtu.be/xzF1M8zwoow
W pliku można pobrać kartę pracy. Średniaki i starszaki mówią nazwę zwierzątka, kolorują, liczą i wpisują odpowiednią liczbę, natomiast maluszki mogą postawić tyle kropek ile jest zwierzątek :)
Życzę miłej zabawy:) GOOD LUCK!
PARĘ SŁÓW OD DYREKTORA PRZEDSZKOLA: Im wcześniej rozpoczniemy edukację językową, tym większe efekty uzyskamy. Program nauki języka we wszystkich grupach wiekowych w przedszkolu od marca prowadzi mgr Katarzyna Frączkiewicz. Lektorka języka umiejętnie organizuje zajęcia dydaktyczne w formie zabaw. Dziecko osłucha się z językiem, a przez to już za rok, mówimy o najmłodszych, będzie "łapało" słówka.
WPŁYW NAUKI JĘZYKA OBCEGO NA OGÓLNY ROZWÓJ DZIECKA:
1) Nauka języka obcego znakomicie rozwija strategie uczenia się oraz pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy dziecka.
2) Dzięki nauce języka obcego dzieci poszerzają horyzonty oraz kształtują swoją świadomość społeczną i kulturową.
3) Dzieci ucząc się języka obcego, ćwiczą pamięć.
4) Nauka dzieci przedszkolnych odbywa się w formie zabawy, co sprawia, że jest to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę bez wysiłku. Młodsze dzieci zdecydowanie lepiej radzą sobie z opanowaniem systemu dźwięków nowego języka, ponieważ ich aparat mowy jest jeszcze elastyczny, prawdopodobne jest, że przyswoją naturalną angielską wymowę i intonację. Nauka dwóch języków jednocześnie (ojczystego i obcego) korzystnie podnosi dziecięcą świadomość językową oraz bardzo pozytywnie na rozwój obu półkul mózgowych. Plastyczność umysłu dzieci sprawia, że przyswajanie języka staje się bardziej zbliżone do nauki języka ojczystego, łatwiejsze i bardziej naturalne. Dzieci bardzo szybko akceptują fakt, że angielski służy do komunikowania się, a dzięki temu nauka języka nie jest dla nich sztuczna. Uczymy się od najmłodszych lat:)
Pliki do pobrania
-
farm-animals-I-Spy-worksheet-1 - Kopia.pdf (938.30 KB)