43-378 Rybarzowice

ul. Przedszkolna 4

Tel: (33) 817-72-27

pprybarzowice@outlook.com

Publiczne Przedszkole w Rybarzowicach

Materiały z nauczania domowego

"Hallo! Ślicznie Was Kochani witam
I o zdrówko ładnie pytam.
Dzisiaj słówka poćwiczymy,
A potem się pobawimy.
Teraz: "Stand up", bo wstajemy
I na podwórko zajrzymy".
Pani Kasia z języka angielskiego proponuje zabawy ze "słówkami".

19IV. Witajcie Przedszkolaki,

Na początku poznajmy słownictwo związane z częściami ciała. Zachęcam Was do obejrzenia, krótkiego filmiku, dzięki, któremu w łatwy i przyjemny sposób poznacie części ciała. https://www.youtube.com/watch?v=SUt8q0EKbms

Słownictwo:

Parts of the body – części ciała head /hed/-głowa shoulders /szolders/-ramiona knees /nis/-kolanka toes /tołs/-palce u stóp eyes /ajs/-oczka ears /irs/-uszy mouth /małf/-buzia

nose /nołs/-nos

finger /finger/-palec u ręki

hand /hend/-dłoń leg /leg/-noga

feet /fit/-stopy

neck /nek/-szyja

teeth /tif/-zęby

hair /her/-włosy

Czas na zabawę: “Head to head” – jest to odpowiednik zabawy „Ludzie do ludzi”. Moi kochani wspólnie z bratem lub siostrą, jeśli ktoś nie ma rodzeństwa, to do zabawy zapraszamy jednego z Rodziców np. mamę, a tato wymienia nazwy części ciała, którymi należy się ze sobą przywitać np. head to head

Teraz, zapraszam Was do zaśpiewania angielskiej piosenki “Head, shoulders…”. https://www.youtube.com/watch?time_continue=105&v=WX8HmogNyCY&feature=emb_logo

Po zaśpiewaniu piosenki zachęcam wszystkich chętnych przedszkolaków do wykonania swojego stworka, który ma: 7-fingers, 5 –heads, 9-hands, 8-arms, 6-legs, 2-toes i przesłania zdjęcia mailem na adres przedszkola. Załączam dodatkowe karty pracy. Powodzenia. GOOD LUCK!

reka-ruchomy-obrazek-0080reka-ruchomy-obrazek-0080reka-ruchomy-obrazek-0080reka-ruchomy-obrazek-0080reka-ruchomy-obrazek-0080reka-ruchomy-obrazek-0080

*****Witajcie dzieci! Hallo!
Przesyłam zajęcia z angielskiego na zbliżający się tydzień. Proszę o utrwalanie materiału w domu. Kolejna "dawka" zadań  pojawi się za dwa tygodnie. Pozdrawiam, Wasza Pani z języka angielskiego. Zapraszam na naukę języka angielskiego dla wszystkich dzieci – młodszych i starszych.

Farm animals – zwierzęta z farmy

dog /dog/- pies

cat /ket/ – kot

duck /dak/– kaczka

cow /kał/– krowa

sheep /szip/– owca

chicken /czyken/– kurczak

rooster /ruste/– kogut

pig /pyg/– świnia

goose /gus/– gęś

turkey /terki/– indyk

horse/hors/ – koń

donkey /donki/– osioł

goat /gołt/– koza

rabbit /rabyt/- królik

Na początku proponuję osłuchanie się z nazwami zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=S6Ait911Emo

W następnej piosence, nie tylko utrwalimy nazwy zwierząt, lecz również odgłosy jakie wydają. https://youtu.be/EwIOkOibTgM

Na zakończenie posłuchajcie znanej i lubianej piosenki przez Dzieci Old MacDonald had a farm https://youtu.be/xzF1M8zwoow

W pliku można pobrać kartę pracy. Średniaki i starszaki mówią nazwę zwierzątka, kolorują, liczą i wpisują odpowiednią liczbę, natomiast maluszki mogą postawić tyle kropek ile jest zwierzątek :)

Życzę miłej zabawy:) GOOD LUCK!
krolik-ruchomy-obrazek-0161                   krolik-ruchomy-obrazek-0161  

PARĘ SŁÓW OD DYREKTORA PRZEDSZKOLA: Im wcześniej rozpoczniemy edukację językową, tym większe efekty uzyskamy. Program nauki języka we wszystkich grupach wiekowych w przedszkolu od marca prowadzi mgr Katarzyna Frączkiewicz. Lektorka języka umiejętnie organizuje zajęcia dydaktyczne w formie zabaw. Dziecko osłucha się z językiem, a przez to już za rok, mówimy o najmłodszych, będzie "łapało" słówka.  

WPŁYW NAUKI JĘZYKA OBCEGO NA OGÓLNY ROZWÓJ DZIECKA:
1) 
Nauka języka obcego znakomicie rozwija strategie uczenia się oraz pozytywnie wpływa na rozwój umysłowy dziecka.
2) 
Dzięki nauce języka obcego dzieci poszerzają horyzonty oraz kształtują swoją świadomość społeczną i kulturową.
3) 
Dzieci ucząc się języka obcego, ćwiczą pamięć.
4) Nauka dzieci przedszkolnych odbywa się w formie zabawy, co sprawia, że jest to dla nich zarówno przyjemne doświadczenie, jak i sposób na naukę bez wysiłku. Młodsze dzieci zdecydowanie lepiej radzą sobie z opanowaniem systemu dźwięków nowego języka, ponieważ ich aparat mowy jest jeszcze elastyczny, prawdopodobne jest, że przyswoją naturalną angielską wymowę i intonację. Nauka dwóch języków jednocześnie (ojczystego i obcego) korzystnie podnosi dziecięcą świadomość językową oraz bardzo pozytywnie na rozwój obu półkul mózgowych. Plastyczność umysłu dzieci sprawia, że przyswajanie języka staje się bardziej zbliżone do nauki języka ojczystego, łatwiejsze i bardziej naturalne. Dzieci bardzo szybko akceptują fakt, że angielski służy do komunikowania się, a dzięki temu nauka języka nie jest dla nich sztuczna. Uczymy się od najmłodszych lat:)

dzien-dobry-ruchomy-obrazek-0047                     dzien-dobry-ruchomy-obrazek-0047

Pliki do pobrania