RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Ramowy rozkład dnia - grupa MALUCHY
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–12.30
Część I – poranna
6.30– 7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w grupie łączonej.
7.30 - 8.45 Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne.
8.45-9.00
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, korzystanie z toalety.
9.00 – 9.20
Śniadanie- Wpajanie zasad dobrego wychowania.
9.20–9.30
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience po śniadaniu.
Część II – główna
9.30–10.00
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.00–11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe. Wyjścia na spacery, wycieczki.
11.45–12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
12.00–12.30
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Część III – poobiednia
12.30–12.40
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12.40–13.50
Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
13.50–14.10
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.10–14.20
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30–15.00
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności przedszkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
15.00 – 16.30 Zabawy swobodne w grupie łączonej. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia– grupa ŚREDNIAKI
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–12.30.
Część I – poranna
6.30–8.45
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawa w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne.
8.45–9.00
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.00- 9.20
Śniadanie.
9.20–9.30
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Część II – główna
9.30–10.10
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zajęcia rytmiczne.
10.10–11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych, zajęcia ruchowe, zabawy badawcze. Wyjścia na spacery, wycieczki.
11.45–12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00–12.30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole.
12.30–13.00
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
Część III – poobiednia
13.00–13.55
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo--stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Wyjścia do ogrodu przedszkolnego, spacery.
13.55–14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00–14.20
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30–16.30
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności przedszkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia – grupa STARSZAKI
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–12.30.
Część I – poranna
6.30–8.45
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawa w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45–9.00
Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.00- 9.20
Śniadanie.
9.20–9.30
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Część II – główna
9.30–10.30
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne.
10.30–11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego. Zabawy samodzielne w ogrodzie z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych, zajęcia ruchowe, zabawy badawcze. Wyjścia na spacery, wycieczki.
11.45–12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00–12.30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30–13.00
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie.
Część III – poobiednia
13.00–13.55
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo--stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Wyjścia do ogrodu przedszkolnego. Wyjścia na spacery.
13.55–14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00–14.20
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30–16.30
Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Możemy już iść do domu. Jutro znów się spotkamy!
Zajęcia w poszczególnych częściach dnia mogą być z przyczyn obiektywnych zamienne.