43-378 Rybarzowice

ul. Przedszkolna 4

Tel: (33) 817-72-27

pprybarzowice@outlook.com

Publiczne Przedszkole w Rybarzowicach

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPACH

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Ramowy rozkład dnia  - grupa MALUCHY 
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–12.30

Część I – poranna 

6.30– 7.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w grupie łączonej. 

7.30 - 8.45 Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. 

8.45-9.00 

Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, korzystanie z toalety. 

9.00 – 9.20

Śniadanie- Wpajanie zasad dobrego wychowania. 

9.20–9.30 

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience po śniadaniu. 

Część II – główna 

9.30–10.00 

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. 

10.00–11.45 

Czynności samoobsługowe przed wyjściem do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe. Wyjścia na spacery, wycieczki. 

11.45–12.00

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. 

12.00–12.30

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.  

Część III – poobiednia 

12.30–12.40 

Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu. 

12.40–13.50

Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. 

13.50–14.10

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. 

14.10–14.20

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. 

14.30–15.00 

Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności przedszkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.

15.00 – 16.30 Zabawy swobodne w grupie łączonej. Rozchodzenie się dzieci.

sowa-ruchomy-obrazek-0090Ramowy rozkład dnia– grupa ŚREDNIAKI 

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–12.30. 

Część I – poranna 

6.30–8.45 

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawa w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne. 

8.45–9.00 

Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. 

9.00- 9.20

Śniadanie. 

9.20–9.30 

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. 

Część II – główna

9.30–10.10 

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zajęcia rytmiczne. 

10.10–11.45 

Czynności samoobsługowe przed wyjściem do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych, zajęcia ruchowe, zabawy badawcze. Wyjścia na spacery, wycieczki. 

11.45–12.00 

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. 

12.00–12.30 

Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole. 

12.30–13.00 

Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. 

Część III – poobiednia

13.00–13.55 

Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo--stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Wyjścia do ogrodu przedszkolnego, spacery. 

13.55–14.00

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. 

14.00–14.20

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. 

14.30–16.30 

Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności przedszkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. 

pszczolka-ruchomy-obrazek-0122pszczolka-ruchomy-obrazek-0122pszczolka-ruchomy-obrazek-0122Ramowy rozkład dnia  – grupa STARSZAKI 

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.30–12.30.

Część I – poranna 

6.30–8.45 

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawa w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. 

8.45–9.00 

Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. 

9.00- 9.20

Śniadanie. 

9.20–9.30 

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. 

Część II – główna

9.30–10.30 

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne. 

10.30–11.45

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego. Zabawy samodzielne w ogrodzie z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych, zajęcia ruchowe, zabawy badawcze. Wyjścia na spacery, wycieczki. 

11.45–12.00

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. 

12.00–12.30 

Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. 

12.30–13.00 

Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. 

Część III – poobiednia

13.00–13.55 

Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo--stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Wyjścia do ogrodu przedszkolnego. Wyjścia na spacery. 

13.55–14.00

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. 

14.00–14.20

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. 

14.30–16.30 

Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. 

Możemy już iść do domu. Jutro znów się spotkamy! 

Zajęcia w poszczególnych częściach dnia mogą być z przyczyn obiektywnych zamienne.